Telefony alarmowe:

Żołynia:

664 867 202
664 310 041
728 247 036

Brzóza Stadnicka:

510 351 222

Uchwała Nr XXII/168/05
Rady Gminy Żołynia
z dnia 28 grudnia 2005 r.

w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.

Na podstawie art. 19 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę
i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72, poz. 747 z późniejszymi zmianami)
oraz art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 22 kwietnia 2005 r. o zmianie ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 85, poz. 729) i art. 40 ust. 1 oraz art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późniejszymi zmianami)

Rada Gminy Żołynia
uchwala, co następuje:

Regulamin Dostarczania Wody i Odprowadzania Ścieków na Terenie Gminy Żołynia

Rozdział 1
Postanowienia ogólne

 

§ 1.

1. Regulamin określa zasady prowadzenia i warunki korzystania z usług na terenie Gminy Żołynia w zakresie:
1) zbiorowego zaopatrzenia w wodę przeznaczoną do spożycia przez ludzi, dostarczaną za pomocą urządzeń wodociągowych oraz
2) zbiorowego odprowadzania ścieków za pomocą urządzeń kanalizacyjnych.
2. Ilekroć w regulaminie używa się określenia:
1) ustawa – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 czerwca 2001 roku o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72 poz. 747
z późniejszymi zmianami),
2) Odbiorca – należy przez to rozumieć podmiot będący stroną umowy o przyłączenie do sieci lub jednej z umów, o których mowa w § 2 ust. 2,
3) Zakład – należy przez to rozumieć Zakład Komunalny Spółka z o.o. w Żołyni, który prowadzi działalność gospodarczą w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.

§ 2.

1. Zakład wykonuje swoją działalność w oparciu o wpis do rejestru przedsiębiorców dokonany przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
2. Zakład świadczy usługi zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków na podstawie -zawartej z Odbiorcą – pisemnej umowy o:
1) zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków,
2) zaopatrzenie w wodę,
3) odprowadzanie ścieków.
§ 3.

Odbiorca wody powinien racjonalnie gospodarować wodą i używać ją zgodnie z przeznaczeniem oraz warunkami wynikającymi z zawartej umowy.

Rozdział 2
Minimalny poziom świadczonych usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków

§ 4.

Poziom świadczonych usług Zakładu w zakresie ilości, jakości oraz ciągłości dostarczania wody i odprowadzania ścieków określa pozwolenie wodnoprawne wydane na podstawie odrębnych przepisów.
§ 5.

1. Maksymalną ilość dostarczanej wody określa umowa o zaopatrzenie w wodę zawarta z Odbiorcą. Umowa winna także określać maksymalne ilości oraz dopuszczalny poziom zanieczyszczeń dostarczanych ścieków wynikający z posiadanych przez Zakład technicznych i technologicznych możliwości ich oczyszczenia.
2. Woda do spożycia przez ludzi winna odpowiadać jakościowo wymaganiom określonym w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 19 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dotyczących jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz. U. Nr 203, poz. 1718).
3. Dopuszczalne zanieczyszczenia ścieków przemysłowych oraz warunki ich wprowadzania do urządzeń kanalizacyjnych reguluje rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 20 lipca 2002 r. w sprawie sposobu realizacji obowiązków dostawców ścieków przemysłowych oraz warunków wprowadzania ścieków do urządzeń kanalizacyjnych
(Dz. U. Nr 129, poz. 1108 z późniejszymi zmianami).

§ 6.

Zakład jest obowiązany do regularnego informowania Wójta Gminy o jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, nie rzadziej jednak niż raz w kwartale.

Rozdział 3
Szczegółowe warunki i tryb zawierania umów z Odbiorcami usług

§ 7.

1. Zakład zobowiązany jest zawrzeć umowę o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków z Odbiorcą, którego nieruchomość zostanie przyłączona do sieci, jeżeli wystąpi on z pisemnym wnioskiem o zawarcie takiej umowy.
2. Zakład ma prawo odmówić zawarcia umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków z właścicielem lub zarządcą budynku wielolokalowego i osobami korzystającymi z lokali w tym budynku, jeżeli nie są spełnione równocześnie wszystkie warunki określone w art. 6 ust. 6 ustawy.
3. Zakład ma prawo wypowiedzieć umowę właścicielowi lub zarządcy budynku wielolokalowego, jeżeli w trakcie jej obowiązywania wystąpią warunki uniemożliwiające jej spełnienie, w szczególności warunki uniemożliwiające ustalenie należności za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki dla poszczególnych Odbiorców usług w tym budynku, w terminie określonym w umowie.
4. Umowa winna w szczególności zawierać postanowienia określone w art. 6 ust. 3 ustawy oraz wskazywać miejsce publikacji Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.
5. Z Odbiorcami korzystającymi zarówno z usług zaopatrzenia w wodę, jak i z usług odprowadzania ścieków, Zakład może zawrzeć jedną umowę o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków.
§ 8.

1. Umowa o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków może być zawarta na czas nieokreślony lub określony.
2. Umowa winna określać możliwość jej rozwiązania.
3. Rozwiązanie umowy może nastąpić za porozumieniem stron, z zachowaniem okresu wypowiedzenia przewidzianego w umowie i na skutek odstąpienia Zakładu od umowy.
4. Zakład może odstąpić od umowy w przypadkach przewidzianych w art. 8, ust. 1 ustawy. Odstąpienie od umowy następuje poprzez oświadczenie Zakładu doręczone Odbiorcy na 20 dni przed terminem odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego.
5. Rozwiązanie umowy skutkuje zastosowaniem przez Zakład środków technicznych uniemożliwiających dalsze korzystanie z usług.

§ 9.

1. Odbiorca usług składa do Zakładu pisemny wniosek o zawarcie umowy w terminie określonym w warunkach technicznych przyłączenia lub w umowie o przyłączenie do sieci, a w przypadku zmiany Odbiorcy usługi bez konieczności zmiany pozostałych warunków świadczenia usług – niezwłocznie po jej wystąpieniu. Ponowne przyłączenie do sieci, po wcześniejszym odcięciu dostawy wody lub zamknięciu przyłącza kanalizacyjnego następuje po złożeniu przez Odbiorcę wniosku o zawarcie umowy.
2. Zakład w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku, przedkłada Odbiorcy do podpisu projekt umowy.
3. Postanowienia ust. 1 i 2 mają odpowiednie zastosowanie również w przypadku składania przez właściciela/zarządcę budynku wielolokalowego wniosku o zawarcie umów z osobami korzystającymi z lokali.
§ 10.

1. Zakład określa cykl rozliczeń obowiązujący Odbiorców usług w zależności od lokalnych warunków technicznych i ekonomicznych świadczenia usług, a także postanowień określonych w odrębnych przepisach prawnych oraz skutki niedotrzymania terminu zapłaty.
2. Datę, formę i sposób zapłaty Zakładowi wskazuje się w fakturze.

§ 11.

Odbiorcy usług zobowiązani są do korzystania z zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków w sposób zgodny z przepisami ustawy i nie powodujący pogorszenia jakości usług świadczonych przez Zakład oraz nie utrudniający jego działalności, a w szczególności do:
1) użytkowania instalacji wodociągowej w sposób eliminujący możliwość wystąpienia awarii, skażenia chemicznego lub bakteriologicznego wody w sieci wodociągowej na skutek m. in. cofnięcia się wody z instalacji wodociągowej, powrotu ciepłej wody lub wody z instalacji centralnego ogrzewania,
2) montażu i utrzymania zaworów antyskażeniowych w przypadkach i na warunkach określonych odrębnymi przepisami,
3) użytkowania instalacji kanalizacyjnej w sposób nie powodujący zakłóceń funkcjonowania sieci kanalizacyjnej,
4) informowania Zakładu o własnych ujęciach wody, w celu prawidłowego ustalania opłat za odprowadzanie ścieków,
5) wykorzystywania wody z sieci wodociągowej oraz korzystania z przyłącza kanalizacyjnego wyłącznie w celach określonych w warunkach przyłączenia do sieci oraz pisemnej umowy zawartej z Zakładem,
6) zapewnienia niezawodnego działania posiadanych instalacji i przyłączy wodociągowych lub instalacji i przyłączy kanalizacyjnych z urządzeniem pomiarowym włącznie,
7) podjęcia działań ograniczających skutki awarii oraz udostępniania Zakładowi terenu w celu usunięcia awarii lub kontroli działania urządzeń pomiarowych, wodociągowych, kanalizacyjnych i przyłączy.

Rozdział 4
Sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat

§ 12.

1. Rozliczenia z Odbiorcami usług za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków prowadzone są przez Zakład na podstawie umowy o dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków.
2. Ilość wody dostarczonej do nieruchomości ustala się na podstawie wodomierza głównego, a w przypadku jego uszkodzenia, w oparciu o przeciętne normy zużycia wody, ustalane na podstawie rozporządzenia, o którym mowa w art. 27 ustawy.
3. Ilość odprowadzanych ścieków ustala się na podstawie wskazań urządzeń pomiarowych, (podwodomierzy), a w razie ich braku – na postawie umowy, jako równą ilości pobranej wody.
4. Jeżeli odprowadzającym ścieki jest zakład produkcyjny, nie posiadający urządzeń pomiarowych – ilość odprowadzanych ścieków ustala się w umowie, z uwzględnieniem udokumentowanej ilości bezpowrotnie zużytej wody do celów produkcyjnych i technologicznych.

§ 13.

1. Taryfa obowiązująca w dniu zawarcia umowy stanowi załącznik do umowy o zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków.
2. W rozliczeniach, strony umowy obowiązane są stosować aktualnie obowiązującą taryfę zatwierdzoną uchwałą Rady Gminy Żołynia bądź wprowadzoną w trybie art. 24 ust. 8 ustawy, bez konieczności zmiany umowy.

§ 14.

Zakład ogłasza taryfy w Internecie, na tablicach ogłoszeń Urzędu Gminy Żołynia
raz w poszczególnych sołectwach, w terminie określonym w art. 24 ust. 7 lub 9 ustawy.

§ 15.

Warunki prowadzenia rozliczeń za zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków określa rozdział 5 ustawy oraz umowa.

Rozdział 5
Warunki przyłączenia do sieci

§ 16.

1. Przyłączenie do sieci następuje na wniosek o przyłączenie i określenie warunków przyłączenia, zwanych dalej „warunkami przyłączenia”, złożony przez osobę ubiegającą się o przyłączenie.
2. Z wnioskiem o przyłączenie do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej może występować osoba posiadająca tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, która ma być przyłączona do sieci.
3. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 powinien w szczególności zawierać:
1) dane umożliwiające identyfikację wnioskodawcy,
2) adres podłączanej nieruchomości,
3) rodzaj podłączenia (wodociągowe, kanalizacyjne),
4) formę, termin i sposób płatności za podłączenie,
5) dane wykonawcy,
6) datę i podpis wnioskodawcy.
4. W uzasadnionych przypadkach Zakład może wyrazić zgodę na przyłączenie osobie, która korzysta z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym.

§ 17.

Do wniosku Odbiorca ubiegający się o przyłączenie do sieci dołącza:
1) dokument potwierdzający tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, której dotyczy wniosek a w przypadku nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, opis jego statusu prawnego w stosunku do nieruchomości,
2) aktualną mapę sytuacyjną, określającą usytuowanie nieruchomości względem istniejących sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej oraz innych obiektów i urządzeń uzbrojenia terenu.

§ 18.

1. Zakład określa warunki przyłączenia i przekazuje je wnioskodawcy w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia złożenia wniosku.
2. Warunki przyłączenia określają:
1) miejsca i sposób przyłączenia sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej z instalacjami Odbiorcy,
2) maksymalne dobowe zapotrzebowanie na pobór wody,
3) miejsca zainstalowania wodomierza głównego oraz miejsca zainstalowania urządzenia pomiarowego liczącego ilość odprowadzanych ścieków,
4) dopuszczalną ilość i jakość odprowadzanych ścieków,
5) termin ważności warunków przyłączenia.

§ 19.

1. Przyłączenie do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej może nastąpić po spełnieniu warunków przyłączenia, o których mowa w § 18, a w przypadku zawarcia umowy o przyłączenie do sieci – po spełnieniu warunków w niej określonych.
2. Umowa o przyłączenie do sieci może być zawarta m. in. w przypadkach związanych z budową sieci lub ich finansowaniem przez składającego wniosek o przyłączenie. Umowa o przyłączenie powinna w szczególności określać koszty związane z realizacją takiego przedsięwzięcia, zasady finansowania i sposób rozliczeń wraz z wymaganą dokumentacją.
§ 20.

1. Warunki przyłączenia względnie umowa o przyłączenie stanowią podstawę do rozpoczęcia realizacji prac projektowych oraz budowlano-montażowych.
2. Określone w warunkach względnie umowie o przyłączenie próby i odbiory częściowe oraz końcowe są przeprowadzane przy udziale upoważnionych przedstawicieli stron.
3. Wyniki prób i odbiorów, o których mowa w ust. 2, są potwierdzane przez strony w protokołach, których wzory – uwzględniając postanowienia § 24 – określa Zakład.

§ 21.

1. Odbiór przyłącza dokonywany jest na podstawie końcowego protokółu odbioru technicznego według zasad określonych w warunkach przyłączenia względnie w umowie o przyłączenie.
2. Protokół odbioru technicznego przyłącza powinien zawierać, co najmniej:
1) datę odbioru,
2) przedmiot odbioru z wyszczególnieniem przeznaczenia przyłącza (rodzaju: wodociągowe, kanalizacyjne ), jego średnicy i długości oraz materiałów,
3) rodzaj odprowadzanych ścieków do przyłącza kanalizacyjnego,
4) skład komisji, w tym: wykonawcę i użytkownika,
5) adres nieruchomości do której wykonano podłączenie,
6) podpisy członków komisji.
3. Protokół końcowy stanowi potwierdzenie prawidłowości wykonania podłączenia a jego podpisanie przez strony upoważnia Odbiorcę do złożenia wniosku o zawarcie umowy.

Rozdział 6
Techniczne warunki określające możliwości dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych

§ 22.

1. Zakład ma prawo odmówić przyłączenia do sieci, jeśli przyłącze zostało wykonane bez uzyskania zgody Zakładu bądź zostało wykonane niezgodnie z wydanymi warunkami technicznymi.
2. Poziom dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych w poszczególnych latach wyznaczają wieloletnie plany rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych Gminy Żołynia opracowane na podstawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy.

§ 23.

1. W zakresie dostawy wody, miejscem wydania rzeczy w rozumieniu kodeksu cywilnego, jest zawór za wodomierzem głównym.
2. W przypadku braku studzienki rewizyjnej na terenie nieruchomości gruntowej Odbiorcy odprowadzającego ścieki, miejscem rozdziału sieci i instalacji oraz odpowiedzialności – jest podwodomierz, za który odpowiedzialność ponosi Odbiorca..

Rozdział 7
Sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody i wprowadzanych do sieci kanalizacyjnej ścieków

§ 24.

O przewidywanych zakłóceniach w realizacji usług zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków Zakład winien uprzedzić Odbiorców w sposób zwyczajowo przyjęty.

§ 25.

O planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody oraz przewidywanym obniżeniu jej jakości Zakład powinien poinformować Odbiorców w sposób zwyczajowo przyjęty co najmniej na 7 dni przed planowanym terminem tych zdarzeń.

§ 26.

1. W razie przerwy w dostawie wody przekraczającej 48 godzin Zakład powinien zapewnić zastępczy punkt poboru wody i poinformować Odbiorcę o jego lokalizacji i warunkach korzystania.
2. Za wodę pobraną z zastępczych punktów poboru wody pobierane są opłaty na podstawie cen i stawek opłat określonych w obowiązującej taryfie.

§ 27.

Zakład może odciąć dostawę wody lub zamknąć przyłącze kanalizacyjne w przypadkach i na warunkach określonych w art. 8 ustawy.

Rozdział 8
Obowiązki Odbiorców usług zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków

§ 28.

1. Odbiorca winien zapewnić niezawodne działanie wodomierzy i urządzeń pomiarowych poprzez ich odpowiednie zabezpieczanie przed uszkodzeniami mechanicznymi lub skutkami niskich temperatur a także prawidłowe utrzymanie studzienki, czy też pomieszczenia, w którym są zamontowane oraz przed dostępem osób nieuprawnionych.
2. Odbiorca zobowiązany jest do natychmiastowego usunięcia awarii na przyłączu będącym w jego posiadaniu. Jeśli tego nie uczyni w ciągu 5 godzin od jej wystąpienia, Zakład może usunąć awarię we własnym zakresie, a kosztami obciążyć Odbiorcę.

§ 29.

Odbiorca usług zobowiązany jest do natychmiastowego powiadamiania Zakładu o wszelkich:
1) stwierdzonych uszkodzeniach wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego, w tym o zerwaniu plomby,
2) zmianach technicznych w instalacji wewnętrznej, które mogą mieć wpływ na działanie sieci.

§ 30.

Odbiorca jest zobowiązany do terminowego regulowania należności za dostawę wody i odprowadzanie ścieków.

§ 31.

Odbiorca zobowiązany jest do pisemnego powiadamiania Zakładu o zmianach własnościowych nieruchomości lub zmianach użytkownika lokalu.

Rozdział 9
Standardy obsługi Odbiorców usług
Sposób załatwiania reklamacji oraz wymiana informacji w zakresie zakłóceń w dostawie wody i odprowadzaniu ścieków

§ 32.

Zakład winien zapewnić Odbiorcom należyty poziom usługi a szczególnie winien wyodrębnić stanowisko pracy do spraw obsługi klienta.

§ 33.

Zakład zobowiązany jest do udzielania na życzenie Odbiorcy lub z własnej inicjatywy pełnej informacji dotyczącej realizacji usługi a przede wszystkim informacji objętych regulaminem oraz zawartych w taryfie.

§ 34.

1. W przypadku dostaw wody o jakości niezgodnej z regulaminem lub przerw w dostawach wody, Odbiorca usług może złożyć pisemną reklamację w terminie 7 dni od dnia, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu usługi, albo od dnia w którym usługa została wykonana, lub miała być wykonana.
2. Reklamacja może zostać wniesiona w innych, niż wymienione w ust. 1, przypadkach niewykonania, lub nienależytego wykonania usługi.
3. Reklamacja powinna zawierać:
1) imię i nazwisko albo nazwę lub firmę oraz adres Odbiorcy,
2) przedmiot reklamacji,
3) przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację,
4) ewentualne zgłoszenie roszczenia o odszkodowanie,
5) numer i datę umowy,
6) podpis Odbiorcy.
4. Zgłoszona reklamacja wymaga pisemnego potwierdzenia jej przyjęcia oraz ewidencji w rejestrze reklamacji Zakładu.
5. Zakład rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie dłużej jednak, niż w terminie 14dni od dnia jej wniesienia.
6. Zakład udziela odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej. Odpowiedź winna zawierać:
1) nazwę Zakładu,
2) powołanie podstawy prawnej,
3) rozstrzygnięcie o uwzględnieniu lub odmowie uwzględniania reklamacji,
4) pouczenie w sprawie możliwości dochodzenia roszczeń w innym trybie,
5) podpis upoważnionego pracownika reprezentującego Zakład, z podaniem zajmowanego przez niego stanowiska.
7. W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji w całości lub w części, odpowiedź na reklamację winna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.
8. W przypadku uwzględnienia reklamacji Zakład powiadamia Odbiorcę o wyniku jej rozpatrzenia, a także o wysokości i formie wypłaty przyznanego odszkodowania lub należności.
9. Zaliczenie odszkodowania lub należności na poczet przyszłych należności może nastąpić jedynie na wniosek Odbiorcy usługi.

Rozdział 10
Warunki dostarczania wody na cele przeciwpożarowe

§ 35.

Uprawnionymi do poboru wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej w posiadaniu Zakładu są:
1) Ochotnicza Straż Pożarna,
2) Państwowa Straż Pożarna.

§ 36.

Pobór wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej w posiadaniu Zakładu dokonywany jest w miejscach uzgodnionych z Zakładem, a przede wszystkim z hydrantów przeciwpożarowych.

§ 37.

Uprawnieni do poboru wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej w posiadaniu Zakładu zobowiązani są do powiadomienia Zakładu o miejscu pożaru niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia.

§ 38.

1. Zakład obciąża Gminę za wodę pobraną na cele przeciwpożarowe stosując ceny ustalone w taryfie, może też zawrzeć umowę z Gminą, w której określone zostaną zasady rozliczeń za pobraną wodę na cele przeciwpożarowe jak i inne cele wymienione w art. 22 ustawy.
2. Rozliczenia za wodę pobraną na cele przeciwpożarowe dokonywane są za okresy miesięczne, za każde pobranie z sieci.

Rozdział 11
Przepisy końcowe

§ 39.

W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem obowiązują przepisy obowiązującego prawa, a w szczególności ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków ( Dz. U. Nr 72, poz. 747
z późniejszymi zmianami) wraz z przepisami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie.

§ 40.

Zakład zobowiązany jest do udostępnienia na żądanie Odbiorcy niniejszego regulaminu.

§ 41.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Żołynia.
§ 42.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.